Terug

Als muziek in de oren van.... House of Watt

Muziek is een bepalende factor voor winkels en restaurants. In de horeca zorgt het voor sfeer, dat gasten zich welkom voelen, langer blijven en bovendien meer uitgeven. Voor House of Watt is muziek zoveel meer dan alleen een smaakmaker. Elke setting van de locatie vraagt om een ander type muziek met een ander volume. Wat zou House of Watt zijn zonder muziek? We spreken met Thomas Reekers, eigenaar van House of Watt. 

House of Watt is een horecagelegenheid in Amsterdam-Oost in de breedste zin van het woord. Thomas noemt het ook wel een ontmoetingsplaats voor de buurt, ondernemers, flexwerkers en borrelaars of mensen die willen ontbijten, lunchen, of dineren. Ook zijn er mogelijkheden voor een (besloten) zakelijk overleg. Dat maakt House of Watt tot een soort kameleon die zich constant aanpast aan de behoefte van de aanwezige gasten.   

Doodstil werken?
Ruimtes kunnen snel worden omgebouwd, de belichting wordt aangepast aan het moment van de dag, kaarsen gaan aan (of juist uit) en tafels worden verschoven. Maar het belangrijkst is dan juist de muziek, want elke setting vraagt om een ander type muziek met een ander volume. De werkplekken hebben boxen die laag bij de grond zitten, waardoor de muziek niet overstemt. Maar zoals Thomas aangeeft, je gaat niet buiten de deur werken omdat het doodstil moet zijn. Rondom de werkplekken speelt er dan dus rustige koffiehuismuziek. Als tegen vijven de borrel begint, dan worden de lichten gedimd en gaat de muziek wat harder. Op vrijdagmiddag schuift een DJ aan die het tempo en het volume omhoog gooit en daarmee de sfeer bepaalt. Op deze manier wil House of Watt gasten altijd het idee geven dat de setting speciaal op hun wensen is ingericht.

De waarde van muziek in de horeca
Horeca en muziek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Muziek trekt bezoekers die dansen, genieten én bestellen. Muziek is dus goed voor de omzet. Dat geldt voor House of Watt, maar uit onderzoek blijkt ook dat 62% van de horecabezoekers langer blijft wanneer er muziek gedraaid wordt. Ook is 63% bereid iets meer te betalen voor consumpties als er leuke muziek op staat. Weten wat muziek nog meer doet? Op Muziek Werkt staan meer feiten, cijfers en verhalen over het effect van muziek in de horeca.

Meer informatie op MuziekWerkt.nl