Social Facebook Instagram LinkedIn Youtube

Meldingsprocedure

 

Meldingsprocedure bezwaar ‘Is geregeld’-  Atresmedia

In MySena is een overzicht te zien van tracks waarvan voor de RTL- en Talpa-televisiezenders is aangegeven dat de vergoeding voor het gebruik van de muziek is geregeld* tussen de producent en de televisiezender. Als dit volgens jouw gegevens niet het geval is, kun je onderstaande meldingsprocedure volgen.

atresmedia-logo.jpg

Procedure voor muzikanten.
Staat een track volgens jou onterecht opgenomen in het overzicht ‘Is geregeld’? Dan moet je hierover zelf contact opnemen met de producent van deze track. Deze kan je uitleg geven over de (in)direct gemaakte afspraken voor het gebruik van deze track met de betreffende televisiezender. Via servicedesk@sena.nl kun je indien nodig de contactgegevens van de betreffende producent opvragen.

 

 

 

* Met de term ‘Is geregeld’ bedoelt Sena dat zij - op aangeven van de televisiezender - ervanuit gaat dat de vergoeding voor dit specifieke gebruik van de muziek op een televisiezender (in)direct is geregeld tussen de producent (master-eigenaar) en de betreffende televisiezender. Sena is niet bekend met afspraken die in de keten zijn gemaakt tussen producent en televisiezender. Voor dit gebruik van deze track ontvang je daarom géén vergoeding via Sena. Vooralsnog betreft dit voor muziekjaar 2024 muziek in commercials en muziek in buitenlandse films en series op de tv-zenders van RTL en muziek in commercials op de tv-zenders van Talpa.

Procedure voor producenten.
Staat een track volgens jou onterecht opgenomen in het overzicht ‘Is geregeld’? Maak hiervan een 'Export' en stuur deze naar onze Servicedesk. Sena zal de bezwaren één keer per maand doorsturen naar de betreffende televisiezender(s). De reactie van de televisiezender(s) wordt naar jou teruggekoppeld. Als jij het niet eens bent met de reactie van de televisiezender(s), dan word je geacht daar zelf contact over op te nemen met de betreffende televisiezender(s). Via servicedesk@sena.nl kun je de gegevens van de contactpersonen bij de betreffende televisiezender(s) opvragen.

Procedure voor muzikanten.
Staat een track volgens jou onterecht opgenomen in het overzicht ‘Is geregeld’? Dan moet je hierover zelf contact opnemen met de producent van deze track. Deze kan je uitleg geven over de (in)direct gemaakte afspraken voor het gebruik van deze track met de betreffende televisiezender. Via servicedesk@sena.nl kun je indien nodig de contactgegevens van de betreffende producent opvragen.

 

 

 

* Met de term ‘Is geregeld’ bedoelt Sena dat zij - op aangeven van de televisiezender - ervanuit gaat dat de vergoeding voor dit specifieke gebruik van de muziek op een televisiezender (in)direct is geregeld tussen de producent (master-eigenaar) en de betreffende televisiezender. Sena is niet bekend met afspraken die in de keten zijn gemaakt tussen producent en televisiezender. Voor dit gebruik van deze track ontvang je daarom géén vergoeding via Sena. Vooralsnog betreft dit voor muziekjaar 2024 muziek in commercials en muziek in buitenlandse films en series op de tv-zenders van RTL en muziek in commercials op de tv-zenders van Talpa.

Procedure voor producenten.
Staat een track volgens jou onterecht opgenomen in het overzicht ‘Is geregeld’?  Vul dan bijgaande template in waarin je aangeeft om welke track het gaat, in combinatie met de televisiezender. Sena zal de bezwaren één keer per maand doorsturen naar de betreffende televisiezender(s). De reactie van de televisiezender(s) wordt naar jou   teruggekoppeld. Als jij het niet eens bent met de reactie van de televisiezender(s), dan word je geacht daar zelf contact over op te nemen met de betreffende televisiezender(s). Via servicedesk@sena.nl kun je de gegevens van de contactpersonen bij de betreffende televisiezender(s) opvragen.